Skip to main content

Azam tahun baru

Assalamualaukum... fuhh... jenuh nak masuk blog ni... bersawang gler... dh lama x menulis..  & maybe sekarang nak start balik menulis... since banyak benda yg sepatutnya aku share dengan org... & perkongsian itu adalah perlu dalam memperkembangkan lagi pengetahuan yg diaspirasi dari pengalaman... Alhamdulillah... aku dh pun bergelar isteri kurang lebih 3 tahun... dan dh ada seorang puteri pun... emm... xde benda nak share hari ni... cuma nak motivate diru sendiri utk menguruskan badan... hehe... jom semua... tahun depan try utk kurus... sebelum kahwin dlu, aku 80 kot... then diet sampai 59... skrg ni naik balik 70, klau x hati2 mau naik balik ni... huhu

Comments

Popular posts from this blog

Nak minum Kopi......

Huhu.. Xtaula nape posa arini rasa penat sungguh. Selalu x mcm ni.. Hari ni... Ramai guru-guru demam.. so, sebagai bdk IT yang berkaki lebar (riak 1).. telah diberi kepercayaaan untuk menggantikan tempat cikgu zana yang turut demam. Ntahla npe, xder idea nak ajar apa. Semua kelas aku ajar cara nak gune windows movie maker. Mujurla dorg x bese gne.. so, boleh berlagak teror skejap (riak 2).. Hehe.. yang paling x tahan bile adk2 diploma yg selama ini aku rapat giler. Tbe2 aku terpaksa berlakon serius time ngajar. Dr bahasakan diri kakak, terpaksala ubah kepada ustazah. Jenoh jugak nk thn gelak.. Haha.. Straight kelas sehingga membawa ke jam 2.15.. tanpa berenti.. Penat.. huhu.. kalau selalu ganti sek rendah.. x kene ari Isnin or Khamis.. so, mmg sebotol air mineral besau aku teguk.. Haii.. taayah2.. thanks ajar aku utk terus istiqamah berpuasa Isnin, Khamis.. kdg2 malas jgk nk posa.. tp.. rasa malu plak ngan Allah kalau x posa.. haha.. wpon mungkin xder keikhlasan.. ibarat kata org.. x d

Al-Faatihah buat pelajar Taayah...

Assalamualikum.. Baru2 ni aku dikejutkan dengan perginya seorang lagi junior yang aku kenali sebagai Fiza (Nor Hafiza Ismail (5R 2005)~Thanks shoutbox's chatter). Mungkin inilah yang dikatakan Allah memutuskan ilmu dengan mematikan ulama. (Betul ke ni yer? ada hadisnya, tp ingat2 lupa. Tolong betulkn nnt tau spe2). Kiranya Allah putuskan ilmu itu dengan hilangnya para ilmuan.. Selama hidup di Taayah. Ada juga senior, kawan2 yang aku kenali pergi. Bermula dari seniorku, batch 4 tahun tua dari aku.. (x ingat namanya). Nnti update..then disusuli dengan sorang junior setahun muda dariku. (x ingat jugak namanya). Junior ni mmg ada sakit sket. Tp, satu hari dia terpengsan & jatuh kt tangga kt Taayah jugak la. Then koma, & meninggal. Batch Faizatul Husna (KU).. Please update. Bgtau akk spe nama dye. Then, kalau x silap dalam tahun 2006 or 2007, kawan aku Abidah Adam, pergi menghadap Ilahi. Time tu dia kat Amerika, tgh study. dilanggar dek lori sana. Abidah ni, smpai f3 je kt Taaya